19.10.21р. в ліцеї відбувся круглий стіл «Позитивний мікроклімат в педколективі – передумова ефективного розв`язання актуальних питань».
Тему для засідання круглого столу нам підказали Висновки аудиту, який відбувся в Ліцеї Олени Пчілки в квітні 2021р.
Ми вважали за доцільне ще раз пригадати що саме називають психологічним кліматом колективу? Які його ознаки, прояви? Різновиди? Як розрізняти сприятливий і несприятливий психологічний клімат?
Мельничук О.Б., практичний психолог розкрила суть поняття «психологічний клімат», його соціальний і моральний компоненти та ознайомила колег з результатами проведеного опитування «Оцінка психологічної атмосфери в колективі» (за А. Ф. Фідлером)
Про види психологічного клімату говорили вчителі Лихобицька Г.П. та Порхун Т.В. Галина Панасівна зупинилась на позитивному психологічному кліматі. Саме цей вид вважають сприятливим або здоровим
Порхун Т.В. підкреслила, що об`єктивні показники сприятливого психологічного клімату зумовлює:
Під час обговорення були наведенні характеристики і несприятливого психологічного клімату. Присутні висловили впевненість, що ці ознаки психологічного клімату не притаманні нашому колективу. Розглянули також характеристики нейтрального психологічного клімату.
Про фактори, які впливають на формування психологічного клімату розповідали вчителі іноземних мов Чибізова Т. В. та Плєшкова О.В. Серед наявних факторів впливу були виділені групи факторів, такі як
Про показники психологічного клімату говорила Рибак К.М., вчитель математики. Присутні уважно прислухалися до показників сприятливого клімату і порівнювали з наявними показниками клімату в нашому колективі. Отже, по більшості показників прозвучала позитивна оцінка. Присутні були зацікавлені в тому, щоб всі 7 показників сприятливого психологічного клімату були притаманні нашому колективу.
Про оптимізацію психологічного клімату в колективі розповідала Кравчук Т.П., вчитель фізичного виховання.
Виявляється, що для оптимізації психологічного клімату в колективі необхідне виконання наступних дій:
Розмова, яка відбулася, була щира, відверта, конструктивна.
Педагоги прийшли до спільної думки про те, що здоровий психологічний клімат не дається колективу кимось і за щось. Він виробляється самими членами колективу і залежить від їх зусиль, від їх вихованості, їх культури, зацікавленості у позитивних змінах. Психологічний клімат може формуватися та регулюватися на різних етапах та під час різних видів діяльності. І від кожного з нас залежить наявність позитивного психологічного клімату в колективі.