Палітра зустрічей, вражень, набутого досвіду.

01
Лис, 2016

19- 20 жовтня у місті Луцьку відбувся семінар завідувачів районних та міських методичних кабінетів та директорів закладів нового типу Волинської області по темі «Управління інноваційною діяльністю»,  ініційований  Богданович О.І., методистом  ВІППО, яка переконана, що інновації безпосередньо впливають на формування успішної компетентної особистості.

На відкритті семінару, який  розпочався в Луцькій спеціалізованій школі №5, були присутні представники Луцької міської ради (Киця А.І., заступник Луцького міського голови), управління освіти,науки та молоді облдержадміністрації ( Соломіна Т.І.,начальник відділу дошкільної, загальної середньої та вищої освіти та Роговська Л.І., головний спеціаліст ), управління освіти міста Луцька (Гребенюк О.В., начальник управління )та Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти.  Вітюк В.В. , проректор  з наукової роботи ВІППО , кандидат педагогічних наук,  розповіла  про важливість інноваційного освітнього середовища, яке є умовою формування вчителя-новатора. Підкреслила, що лише 15% педагогів впроваджують інновації. Важливо брати учать у проектах, наприклад «Міксіке», онлайн платформа, яка практично може перезавантажити діяльність навчального закладу. Цей проект для педагогів, хто хоче бути сучасним та цікавим своїм учням. Адже ми можемо передати лише те, чим самі володіємо. Олежко П.С., ректор ВІППО, кандидат історичних наук,  підкреслив: «Сучасний учитель повинен горіти інноваційною діяльністю». З методичним супроводом запровадження інновацій ознайомила присутніх Лещенко З.Б., начальник відділу кадрово-методичного забезпечення управління освіти м. Луцька.

Директор спеціалізованої школи №5 презентував роботу навчального закладу з проблемного питання «Розвиток творчого потенціалу особистості шляхом поєднання традиційних та інноваційних технологій ».  Півницький  В. Б.  зауважив, що важливим напрямком інноваційної діяльності школи є проведення дослідно-експериментальної роботи.  Також був цікавим досвід колективу гімназії №4 з питання міжнародної співпраці та новітніх підходів в контексті управління сучасним навчальним закладом.

Цікавим було знайомство із НВК №9 (директор Дубина О.Д.),   навчально – виховний процес  якого спрямований на формування випускника як життєспроможної, компетентної особистості, здатної до творчої реалізації і саморозвитку . Родзинкою роботи педагогічного колективу є впровадження інновацій, експериментальна робота, діюча система роботи з талановитими  дітьми в науковому товаристві «Допитливі інтелектуали» та функціонування семи клубів, які об’єднують учнів за типом обдарованості та цілеспрямовано формують необхідні компетентності школярів.

Систему військово – патріотичного виховання як невід’ємної складової освітнього процесу представив нам педагогічний колектив  Луцького навчально – виховного комплексу ЗОШ №22-ліцей (директор Кучер Л.В.). Ми були вражені змістом Музею Бойової Слави та кабінетом предмету «Захист вітчизни», які є осередками військово – патріотичного виховання в навчальному закладі. Побували у творчій лабораторії у вчителя предмету «Захист вітчизни». Безумовно, педколективом цього закладу проводиться значна робота, спрямована на формування соціально активної та громадської свідомості молоді.

Важливим для нас було перебування  в Луцькій гімназії №18, сучасному навчальному закладі в умовах інтеграції України  до європейського товариства. З пріоритетними напрямками роботи навчального закладу на сучасному етапі нас ознайомив директор гімназії Скороход С.А. Гімназія є активним учасником проектів ради Європи: e Twinning та «Автобіографія міжкультурних зустрічей», проекту  Go Global, Hachette, PRO FLE. Педагогічний колектив удосконалює професійну майстерність шляхом упровадження інноваційних педагогічних технологій. У навчальному закладі функціонують віртуальні кабінети іноземних мов, географії та біології, української мови та історії, математики, фізики, інформатики, початкових класів.

Незабутньою була зустріч із колективом луцької гімназії№21 ім. Михайла Кравчука (директор Ковальчук О.О.). Ми ознайомились із новітньою тенденцією в управлінні сучасним навчальним закладом, напрямками роботи з обдарованими дітьми. Новий зміст освіти, освоєння нових навчальних програм, створення авторських програм, введення нетрадиційних дисциплін, пошук оригінальних методик викладання – все це покликало вчителя гімназії до творчої, дослідницької та екпериментальної роботи. У 2014-2015 н.р. розпочався ІІ (формувальний) етап експерименту на базі учнів 9-х класів. Протягом року проведено ряд психологічних досліджень, вироблено основні підходи до впровадження технології портфоліо у навчально-виховний процес, розроблено «Положення про Портфоліо гімназиста» та методичні рекомендації щодо оформлення, ведення та представлення Портфоліо гімназиста. Відповідно до програми ІІ етапу запровадження технології Портфоліо у навчально-виховний процес здійснюватиметься поетапно, кількість учасників збільшується у 2016-2017 н.р. планується залучити 8-10-і класи, отже 390 учнів будуть брати участь в екперементі. У 2015-2016 н.р. творча група педагогів працювала над впровадження проектних, дискусійних педагогічних технологій при організації позакласної навчальної діяльності. Новацією експерименту у цьому навчальному році стало запровадження електронної форми портфоліо на основі хмарних сервісів Google. З метою удосконалення форм прийняття управлінських рішень в гімназії з грудня 2014 року впроваджується робота з Google сервісами, яка  допомагає розвивати навички практичного використання хмарних технологій для організації навчального середовища, підготовки до уроків, спілкування з учнями та батьками, взаємодії з колегами та обміну практичним досвідом. Впровадження сучасних технологій допомагає забезпечити доступ учнів до найкращих навчальних матеріалів і освітніх методик, що дозволить отримати якісну освіту. Учні гімназії є призерами національних та міжнародних олімпіад.  Захоплюючою  була зустріч з Ягенською Г.В., учителем біології, заслуженим учителем України, учні якої є переможцями міжнародних олімпіад. Необхідною умовою участі у міжнародних олімпіадах – знання англійської мови, отже вчитель вивчає англійську мову і може вільно спілкуватись. У гімназії функціонує гурток робототехніки, який охоче відвідують учні.

Луцький НВК №26 (директор Леуш І.О.) презентував нам роботу шкільного мультимедійного кабінету та застосування поліекранних технологій. Цікавим був досвід колективу з питання оновлення навчально – виховного процесу із включенням програм віртуально – стимулюючого змісту з використанням дидактичних можливостей багатопрофільного віртуального кабінету (з виступу вчителя географії). Учитель фізики розповів нам про створення освітнього простору, який забезпечує науково – дослідну діяльність учня на уроках фізики та астрономії з використанням дидактичних можливостей кабінету інформатики та інформаційних технологій.

Учні ЗОШ №11 – колегіуму (директор Мороз М.Х.) зустріли нас щирими привітаннями та майстерно виконаним танком. Нас вразив заклад, який має своє творче обличчя і працює за авторськими програмами з предметів художньо – естетичного спрямування. Школа є лауреатом конкурсу «100 кращих шкіл України», дворазовим лауреатом Всеукраїнської виставки «Обдаровані діти України». У школі діють зразкові колективи: студія «Народні ремесла», колектив бального танцю «Лілея», вокальна студія «Заграва», театральна студія «Нова зірка», колектив народного танцю «Вербиченька», фольклорний гурт «Волинські узори».

У роботі семінару брала участь директор Волинської МАН Толстіхіна Г.А., яка проаналізувала роботу секцій Волинської МАН та секцій наукових товариств навчальних закладів нового типу Волині. Приємним був той факт, що робота колективу Ковельської міської гімназії була відмічена як одна з кращих і нам було подаровано відповіді інформаційні, навчальні та дидактичні матеріали. В інформаційно – аналітичному звіті ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів МАН України за 2015 рік згадано імена наших гімназистів Жмуйди Надії, Новак Юлії  та Ядигіної Поліни. А у збірці «Три кошики літа », кращих творів юних поетів та прозаїків – учасників та переможців обласного заочного конкурсу «Юні літератори Волині » надруковані твори наших учнів Наталії Шеремети, Мар’яни Місяць та Ірини Олексюк .  Галина Андріївна звернулася з закликом до присутніх «Не втрачайте шансу для дітей!», наголосивши на важливості залучення учнів до різноманітних секцій Волинської МАН, Всеукраїнської заочної профільної школи, Всеукраїнської заочної профільної школи , Всеукраїнської та обласної літньої школи, школи культурної та християнської дипломатії, Міжнародної школи, наукових студій, школи лідера; мотивувати учнів брати участь в конкурсах «Левеня» та «Кенгуру».

Учасники семінару мали можливість переглянути прем’єру спектаклю «Дитина в дарунок» у Волинському академічному обласному драматичному театрі ім. Т.Г.Шевченка.

Такі семінари об’єднують  керівників закладів нового типу, сприяють налагодженню партнерських стосунків між педагогічними та учнівськими колективами, обміну досвідом і є запорукою подальшого розвитку навчальних закладів.

Директор О.І. Вальчук

Переглядів: 341 | Добавив: kovelgim | Рейтинг: 0.0/0 | 

Популярні новини

Безпечний Інтернет

День безпечного інтернету Ця міжнародна календарна подія виникла за сприяння…

Позитивний мікроклімат в педколективі

  19.10.21р.  в ліцеї відбувся круглий стіл «Позитивний мікроклімат в пе…

НАКАЗ про організацію освітнього процесу

НАКАЗ про організацію освітнього процесу Розклад навчальних занять(додаток 1)…

© ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ М.КОВЕЛЯ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ вул. Незалежності, 49, т. (03352) 5-95-08, e-mail: k_mg@i.ua