Одноімений семінар відбувся в останній день травня у гімназії. Педагоги гімназії вже не перший рік досліджують професійну компетентність вчителя. Ще в 2011р. визначилось проблемне завдання «забезпечення навчально-виховного процесу професійно компетентними вчителями». Протягом років змінювалась деяка термінологія, уточнювались означення окремих понять, складових компонентів. Однак, змістова складова практично залишилась незмінною. І сьогодні, у 2018р., мова йде вже не про професійну компетентність вчителя, а про модель компетентного вчителя.
Творча група у підготовчий період провела значну пошуково-дослідницьку роботу із названої теми. Вагомим є внесок керівника творчої групи Ільюх С.М., яка запропонувала декілька можливих варіантів розкриття теми. Творча група обрала оптимальний варіант
В основній частині семінару відбувалась презентація і обговорення кожної компетентності, які є складовими запропонованої Моделі компетентного вчителя.
Були представлені презентації всіх семи компетентностей. Кожна презентація інформувала про шляхи і засоби формування даної компетентності, давала визначення цієї компетентності, характеризувала особисті якості педагога, які забезпечуються даною компетентністю.
Сметюх О.С. презентувала соціальну компетентність вчителя і полікультурну. Олена Степанівна переконала присутніх в тому, що соціальна компетентність вчителя пронизує всі інші компетентності, що несформованість її неприпустима для особистості педагога. Особливо близькою для Олени Степанівни є полікультурна компетентність , отже вона навела достатньо аргументів на захист цієї компетентності, переконуючи кожного педагога в тому, що він не є досконалим без розвинутої полікультурної компетентності.
Самоосвітню компетентентність вчителя презентувала Гарбуз В.Р.
Присутніх зацікавив механізм самоосвіти – як само формування (яким я себе зроблю, яким я себе уявляю). Самоосіта це усвідомлений рух від: «Я» реальне – «Я» ідеальне – «Я» сформоване.
У презентації було наголошено про мету самоосвіти педагога,про «Сходинки до професіоналізму»
Гарбуз В.Р. також поділилась з присутніми своїми враженнями від перебування в США.
Здоров’язберігаючу компетентність вчителя презентувала Комашко О.С. Вчителька наголосила, що збереження і зміцнення здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу є спільне завдання кожного педагога. А від так, кожен педагог зобов’язаний бути обізнаним із здоров’язберігаючими технологіями, щоденно дбали про здоров’я своїх вихованців.
Самчук Л.Г. презентувала комунікативну компетентність вчителя, також одну з компетентностей, без яких вчитель просто не відбудеться, Зокрема були розглянуті стилі спілкування, з’ясовано вплив обраного стилю спілкування на мікроклімат в середовищі, на працездатність учасників спілкування.
Психолого-педагогічну компетентність презентувала Велимчаниця Н.Ю.
Неля Юріївна аргументувала присутнім необхідність психологічної компетентності для кожного педагога.
Наявність практичного психолога в навчальному закладі не вивільняє педагогів від володіння психологічною компетентністю. Були висловлені побажання подальшого розширення загально педагогічних і психологічних знань вчителів засобами самоосвіти, тренінгами, вебінарами та інш.
Інформаційну компетентність вчителя презентувала Приймак М.В. Чітко і доступно вчителька розкрила сутність інформаційної компетентності, нагадали про можливі види інформації, розкрила роль вчителя у безмежному потоці інформації.
Всі презентації були уважно вислухані педагогами; окремі моменти наші колеги занотували . Кожна презентація супроводжувалась обміном думками, зворотнім зв’язкомпідсумковій частині було відзначено, що запропонована Модель компетентного вчителя є підґрунтям для формування кожним вчителем в собі поданих ключових компетентностей.
Квятковська К.І., заступник з НМР.