Демократична школа

Демократичне середовище формується у школі

Трирічна Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства в Україні «Демократична школа» спрямована на поглиблення культури демократії у школі шляхом підтримки демократизації та децентралізації шкільного врядування, пропагування державно-громадського партнерства і розвитку демократичного середовища у школі, а також сприяння організації навчально-виховної роботи на принципах освіти з прав людини та демократичного громадянства. Структура Програми передбачає поглиблення суспільної єдності та діалогу між різними регіонами України через налагодження партнерських зв’язків між школами. Програма реалізується Європейським Центром імені Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи за підтримки Міністерства закордонних справ Королівства Норвегія на підтримку системних реформ у сфері загальної середньої освіти в Україні. Програмна діяльність ґрунтується на принципах Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства та прав людини і відповідає пріоритетам Плану дій Ради Європи для України.

До участі у програмі відібрані 32 школи, які взяли участь у повному циклі Програми. Декларація про співпрацю була підписана директором Ковельської міської гімназії Оленою Вальчук та Христиною Чушак, національним координатором Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства в Україні «Демократична школа».

Ініціативна група у складі Прокопів І.Я., Вальчук О.І., Шворак Р.С., Ваврищук В.С. взяла участь у тренінгу, який відбувся у березні (Львів, 2016). На тренінгу наша шкільна команда сформувала розуміння про те, що таке демократична школа відповідно Європейської Хартії з ОДГ/ОПЛ, яка є своєрідною моделлю суспільства, допомагає учням зрозуміти сучасний світ, налагодити і зміцнити зв’язки з місцевою громадою, суспільством загалом, міжнародною спільнотою.

Педагоги та учні гімназії оцінювали ситуацію у гімназії та розробили план змін для втілення у 2016/17 навчальному році (квітень-травень 2016р.), сформували розуміння про те, що таке демократична школа, ознайомитись з трьома вимірами демократичної школи: демократичним середовищем, партнерством з громадою та викладанням освіти для демократичного суспільства та освіти з прав людини. Працюючи в групах, виконуючи різноманітні завдання, приймаючи активну участь в дискусії, визначили можливі види діяльності в гімназії для здійснення змін.

Педагогічний та учнівський колективи реалізовували загально гімназійний проект з метою демократизації шкільного врядування, включення принципів демократії та прав людини у навчально-виховну роботу гімназії, а також поглиблення співпраці з громадою (2016/17 навчальний рік); тісно співпрацювали з експертами-консультантами, закріпленими за гімназією, у т.ч. допомагали в організації трьох спільних зустрічей/тренінгів у гімназії упродовж навчального року;проводили регулярну оцінку змін у гімназії та інформували про її підсумки експертів Програми; були відкритими до співпраці та обміну досвідом з іншими командами-учасницями Програми.

Вчитись демократії у школі найкраще через щоденну практику прийняття рішень із залученням усіх сторін, яких воно безпосередньо стосується, через розробку правил та процедур, заснованих на демократичних принципах, взаємоповазі та рівноправ’ї міжособистісних стосунків у школі та поза її стінами, через використання інтерактивних методів навчання та демократизацію освітнього процесу.

Програма об’єднує представників влади, громаду та школу.

Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства.

Демократизація освітнього середовища  гімназії в системі управління  якістю освіти

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

© ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ М.КОВЕЛЯ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ вул. Незалежності, 49, т. (03352) 5-95-08, e-mail: k_mg@i.ua

0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x