Методична робота
Методична робота – важлива складова післядипломної педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів навчальних закладів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.
Розбудовуючи науково-методичну роботу в ліцеї, ми намагаємось забезпечити повноту і цілісність системи, реалізувати основні завдання і зміст науково-методичні роботи з педагогічними кадрами.
Напрямки науково – методичної роботи
- аналіз забезпечення психофізичного здоров’я педагогів та учнів, стану викладання предметів та навчальних курсів, підготовка рекомендації щодо приведення їх у відповідність до державних стандартів;
- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;
- керівництво роботою методичних утворень і кафедр та координація їх діяльності;
- проведення науково-методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення педагогічного досвіду;
- залучення педагогів до науково-дослідницької роботи;
- узгодження і введення нових освітніх технологій та систем;
- координація змісту науково-методичної роботи зі змістом діяльності методичних і науково-методичних установ регіону.
Календар методичної роботи ліцею
План-графік підвищення кваліфікації 2022р.
з 09 по 11 лютого відбувся міський етап ХХVII обласної виставки “Творчі сходинки педагогів Волині”. Педагоги Ліцею подали на виставку наступні матеріали: Анотований каталог
Підвищення кваліфікації педагогів 2021р.
Предметні методичні комісії ліцею:
- Української мови і літератури
- Світової літератури та суспільних наук
- Іноземних мов
- Природничих дисциплін
- Математики та інформатики
- Виховання і розвитку
Творчі групи:
В структурі методичної роботи ліцеюзначне місце займає діяльність постійно діючих семінарів, творчих груп, ініціативних груп та інших методичних осередків. Це, так звані, міжпредметні методичні утворення, які об’єднують в собі відносно сталі групи педагогів, які працюють над визначеною методичною проблемою.
- ІГ “Управління іноваційними процесами вчителів ліцею”
- ТГ “Здоров’язберігаючі технології”
- ІГ “Управління соціальними процесами”
- ТГ “Управління ресурсами”
- ТГ “Моніторингова служба ліцею”
- ТГ “Школа молодого педагога”
- ТГ “Проектування освітнього процесу”
- Методичне об’єднання класних керівників
- ІГ “Пошук вивчення узагальнення ППД”
Інноваційні технології навчання
Вчителі ліцею активно включились в процес вивчення, апробацію їх, впровадження їх елементів в свою діяльність, розробку власних технологій і поширення набутих знань і навичок в процесі обміну досвіду при проведенні відкритих уроків.
Інноваційні технології все більш активно впроваджуються в навчальний процес. Перевагу віддають інтерактивним формам і методам роботи вчителі зарубіжної літератури, іноземної мови, української мови і літератури, музики, природничих дисциплін.
Набуває розповсюдження застосування інформаційних технологій, методу проектів, використання проблемно-пошукової технології, технологію різнорівневої диференціації навчання, технології формування творчої особистості та технології навчання в процесі дослідження.
Здійснювана в ліцеї методична робота сприяє підвищенню професійної компетентності членів педколективу, сприяє активному їх залученню до участі у професійних конкурсах, виставках.
Вчителі ліцею щороку беруть участь у конкурсі «Вчитель року».
Традиційно вчителі ліцею беруть участь в обласній виставці «Творчі сходинки педагогів Волині».
Творчі доробки вчителів ліцею друкуються в журналі «Пошук», у фахових журналах, газетах.
Матеріали семінару-практикуму «Особливості підходу до учнів з різними типами темпераменту при організації особистісно-зорієнтованого навчання»
Проблемне питання ЛІЦЕЮ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ на 2017-2022 н.р.
«Демократизація освітнього середовища ліцею в системі управління якістю освіти»
Етапи реалізації проблемного питання, завдання та очікувані результати
Очікувані результати :
5 етап:
– забезпечення достовірної та різнопланової інформації про задоволення якістю освітніх послуг;
– аналіз та оцінка досконалості системи управління якості освіти в умовах демократично освітнього середовища.
4 етап:
– створення позитивного іміджу довіри до ліцею;
– зміцнення партнерських стосунків між закладами, батьками та громадськістю;
– розвиток педагогіки співробітництва як складової європейської освіти;
– активізація діяльності ліцею в міжнародному та європейському освітніх просторах;
3 етап:
– впровадження інноваційних технологій навчання й виховання та сучасних педагогічних концепцій на демократичних засадах;
– удосконалення системи виховної-роботи в умовах соціалізації особистості в суспільстві;
– забезпечення санітарно-гігієнічних норм та безпеки життєдіяльності кожного учасника навчально-виховного процесу;
– розширення інформаційно-освітнього простору гімназії.
2 етап:
– апробація та оцінка моделі розвитку культури демократії в гімназії;
– корекція політики гімназії з питань якості освіти на основі моніторингу розвитку й ефективності системи управління якості освіти;
– ефективне управління ліцеєм, розвиток громадської активної моделі закладу.
1 етап:
– застосування і дієвість моделі системи управління якістю освіти;
– залучення / або активна участь усіх учасників навчально-виховного; процесу в управлінні гімназією;
– створення стратегії діяльності гімназіїв галузі якості освіти на демократичних засадах.