Тиждень математики та інформатики

12
Лют, 2016

Предмет математики настільки серйозний,

що не треба нехтувати можливістю зробити його цікавим.

Блез Паскаль

Кожний учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Таке завдання ставлять перед собою і вчителі математики.

„Зацікавити розум дитини – ось що є одним з основних положень нашої доктрини. І ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми б сказали б, навіть пристрасть до навчання”, – писав видатний російський математик М. В. Остроградський.

Далеко не все в навчальному матеріалі може бути для учнів цікавим. І тоді в дію вступає чинник пізнавального інтересу – сам процес діяльності. Щоб спонукати учня до навчання, треба розвивати в ньому потребу займатися пізнавальною діяльністю, а це означає що в самому процесі навчання він повинен знаходити привабливі риси, щоб сама робота по здобуттю знань містила позитивні заряди зацікавленості. Шлях до цього полягає через різноманітну самостійну роботу учнів і створення ігрових нестандартних ситуацій.

Одним із засобів зацікавлення учнів математикою є добре продумана позакласна робота. Такі заняття дають можливість ширше пропагувати досягнення і значення математичної науки, прищепити учням любов до математики, сприяють розвитку і виявленню здібностей учнів, а також засвоєнню ними програмного матеріалу. На таких заняттях можна організувати розв’язування складних і цікавих задач, що розвивають кмітливість і математичне мислення, вивчати елементи історії математики, ознайомлювати учнів із життям і діяльністю славетних математиків, особливо вітчизняних, з практичним застосуванням цієї науки . Тут створюються широкі можливості для переконання учнів у тому, що саме через шкільну математику лежить шлях до широкого ознайомлення з досягненнями навіть у загальних рисах пробуджує в учнів бажання до творчих шукань, до глибокого пізнання й оволодіння математичними знаннями.

Позакласні заходи та заняття дають велику користь і самому вчителеві, бо, готуючись до них він докладно вивчає відповідну літературу, розширюючи й поглиблюючи тим самим свої знання.

Одним із таких заходів і є проведення тижня математики. Методи та форми його проведення можуть бути різними, але мета одна – зацікавити та залучити до роботи якомога більше учнів.

В нас в гімназії вже традиційно кожного року третій тиждень січня це тиждень математики та інформатики.

В понеділок,  18 січня, учні 6-Б класу Музичук Юлія та Мигуля Ірина урочисто відкрили тиждень  радіолінійкою, на якій оголосили план проведення тижня, та розпочали відеопроект «Цікаві факти з життя видатних математиків».

В перший день оформляється виставка  математичних газет «У світі цікавої математики», кожен з 1-3 класів подає на виставку одну або кілька стінгазет на математичну тематику. В кінці Тижня проводиться голосування серед учнів школи, на якому визначається найкраща математична стінгазета.

Протягом Тижня проводились конкурси для гімназистів 1-4 класів, учні складали і розгадували кросворди, ребуси, готували математичні газети та листівки, складали математичні казки, малювали малюнки мовою математики. Все це дійство проходило кожного дня на великих перервах. Відповідальними за цікаві математичні перерви були учні 6-Б класу.

А в класних колективах у вільний від уроків час проходили цікаві позакласні заходи.

Учні 4-Б класу приймали участь в математичному брейн ринзі «Кмітливі та завзяті», вчитель  Приймак Ю. О.

Інтелектуально пізнавальний захід з інформатики було проведено з учнями 2-А класу, вчитель Якобчук Ю. П.

З неординарними методами доведення математичних софізмів і парадоксів познайомились після уроків учні 6-Б класу, вчитель Заграй Г.Ф.

Математична гра «Найрозумніший» була проведена для учнів 2-Б класу, вчитель Купрійчук П. Т.

А учні 4-Б класу протягом певного часу досліджували життя і діяльність  видатного математика України, сина Волинської землі, «математика з обличчям Христа» М. П. Кравчука, а в тиждень математики та інформатики провели виховну годину присвячену пам’яті вченого «Поет німого числа», вчитель Ільюх С. М.

На завершення тижня найактивніші учні та класні колективи були нагороджені грамотами та подяками.

Завдання організаторів конкурсу, вчителів математики та інформатики – зацікавити учнів математикою, показати її велич, необхідність отримання математичних знань і вмінь – були досягнені. Ми переконалися, що будь-яка діяльність учнів буде успішною тоді, коли вона здійснюється без примусу і дарує радість відчути себе переможцем, творцем.

Популярні новини

Безпечний Інтернет

День безпечного інтернету Ця міжнародна календарна подія виникла за сприяння…

Позитивний мікроклімат в педколективі

  19.10.21р.  в ліцеї відбувся круглий стіл «Позитивний мікроклімат в пе…

НАКАЗ про організацію освітнього процесу

НАКАЗ про організацію освітнього процесу Розклад навчальних занять(додаток 1)…

© ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ М.КОВЕЛЯ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ вул. Незалежності, 49, т. (03352) 5-95-08, e-mail: k_mg@i.ua