Обласний семінар з англійської мови

18
Кві, 2016

14 квітня 2016 р. у Ковельській міській гімназії відбувся обласний семінар методистів, вчителів англійської мови за ініціативи Бацмай С. А. методиста англійської мови відділу гуманітарних дисциплін ВІППО. Тема семінару «Інноваційні підходи та технології у викладанні англійської мови» – актуальна  особливо у рік англійської мови, адже саме сьогодні ми повинні шукати нові шляхи у викладанні іноземної мови, для того щоб створювати умови для підвищення професійної компетентності вчителів та забезпечення їх готовності працювати із обдарованими дітьми у якісному освітньому середовищі.

На семінарі важливою для нас була присутність Еліни Коляди, професора Східноєвропейського університету ім. Лесі Українки, з якою вчителі кафедри іноземних мов (Вальчук О.І., Гарбуз В.Р., Компанієць Ж.І., Душенко Т.І.) результативно та успішно співпрацюють впродовж 12 років. Начальник управління освіти м. Ковеля привітав учасників обласного семінару та вручив Е. Коляді Почесну грамоту за вагомий внесок у розвиток освітньої та наукової діяльності, у справу реалізації державної політики з розвитку творчого потенціалу обдарованої учнівської молоді Ковельської міської гімназії. У своєму виступі  Еліна Коляда відмітила важливість співпраці між гімназією та університетом як у професійному зростанні вчителя так у визначенні майбутнього випускників навчального закладу.

Світлана Бацмай звернулася з вітальним словом до присутніх, нагородила найкращих методистів літературою, відзначивши їх активність та побажала всім продуктивної та творчої співпраці під час семінару.

У своїй презентації «Розвиток соціокультурної компетентності учнів» я розповіла як вчителі англійської мови  організовують спілкування, моделюють його та допомагають учневі оволодіти іноземною мовою на високому рівні. Вони розвивають в учні уміння переносити набуті знання та навички у нові ситуації та на основі проблемно-пошукових завдань, розвивають їх здібності: мовленнєві, інтелектуальні, пізнавальні. Формування комунікативною компетенції пов’язується з соціокультурними та країнознавчими знаннями.

У пошуках свого шляху у викладанні вчителі іноземних мов виробили концепцію своєї педагогічної діяльності, яка визначає ціннісні орієнтири, вибір моделі навчання та реалізації її принципів і технологій. Модель, яку ми взяли за основу спрямована на педагогічну підтримку самореалізації особистості в різних видах творчої діяльності.’ Реалізуючи головне завдання концепції «Від творчого вчителя до творчого учня» вчителі кафедри працюють над підвищенням своєї професійної майстерності вивчаючи та впроваджуючи інтерактивні методики навчання іноземних мов, майстерно поєднуючи традиційні та новітні технології навчання.

Колектив вчителів іноземних мов співпрацює з університетом Сієна Коледж (Олбані, штат Нью-Йорк), Американськими та Британськими радами , Корпусом Миру, відділом освіти та науки посольства США у Києві, відділом преси посольства США у м. Києві, Всеукраїнською організацією вчителів англійської мови ТЕСОЛ, кафедрами іноземних мов у СНУ (м. Луцьк) та у Міжнародному київському університеті кафедрою педагогіки у Київському національному лінгвістичному університеті.

Вчителі кафедри працюють над реалізацією програми “Вчитель вчителеві”. Вони  приймають участь у семінарах, що проходять у Британських та Американських радах міста Києва, ресурсному центрі при Києво – Могилянській Академіста щорічних семінарах, які проводяться професорами університету Сієна коледж з тем: Інтерактивні методики викладання іноземних мов, Особистісно зорієнтований підхід у навчанні, Здоровий спосіб життя, Емоційне здоров’я учнів, інформаційно-комунікаційні технології на уроках іноземних мов.

Вчителі мають змогу брати участь також у семінарах при посольстві США в Україні, а саме в Департаменті науки і освіти з тем міжнародного партнерства, лідерства, демократизації освіти, у веб-семінарах за програмою «Вчитель – вчителю» на сайті Teaching tools, практичних семінарах і конференціях за програмою «Вчитель Вчителю» (автор Лідія Тарнавські, професор Сієна Коледжу), у міжнародному конкурсі «Українсько-американські премії за досягнення у викладанні». Як екзаменатори ЗНО з англійської мови при Львівському регіональному центрі оцінювання освіти вчителі беруть участь у  практичних семінарах при Британських радах.

На базі Вчительського методичного ресурсного центру  англійської мови проводять семінари, обмінюючись досвідом, набутим на міжнародних конференціях. А саме з таких питань, як проблема вибору підручників для викладання іноземної мови, які є одним із важливих джерел становлення творчого вчителя і розвитку творчого учня, оцінювання рівня знань, підготовка до ЗНО з англійської мови, соціально-культурний компонент у викладанні англійської мови.

Ми запрошуємо представників з Американських та Британських Рад з міжнародної освіти, кваліфікованих викладачів з видавництва Oxford University Press, з Корпусу Миру (Стефані Річардз, Ленор Джонсон, Адам Кайзер), які проводять професійні семінари для вчителів Ковельщини. Співпраця з волонтерами є позитивним досвідом, який ми набули, розвиваючи нашу програму міжнародного співробітництва. Оскільки вивчення живої мови можливе лише під час спілкування з носіями мови.

Міжнародна програма партнерства є надзвичайно популярною у гімназії. Ми вважаємо, що це має велике велике значення для розвитку дружніх стосунків між навчальними заладами, а також дає можливість підвищити не тільки рівень викладання іноземних мов й набутих знань культури різних народів, але й поліпшити викладання таких предметів як країнознавство, екологія, економіка.

Програма шкільних міжнародних обмінів дала можливість співпрацювати колективу гімназії з Вищою школою у м. Чарльстоні (штат Південна Кароліна), з Вищою школою у штаті Пенсільванія(США), з гімназією у місті Семятиче (Польща), з ліцеєм у місті Кенти (Польща), молодіжний центр у місті Люблині, де ми реалізували проект “Національні традиції”. Залучаємо і дітей до участі в міжнародних конкурсах  та фестивалях.  Ковельська міська гімназія є учасником міжнародного проекту Європейського союзу eTwinning, який є навчальною програмою Європейської Комісії. Вчителі та учні, зареєстровані в мережі eTwinning, отримують можливість реалізації спільних проектів з іншими європейськими школами. Ключовою складовою навчання є використання інформаційно-комунікаційних технологій. Проект eTwinning розширює сферу освітніх можливостей для учнів та вчителів, підвищує мотивацію до навчання та ступінь відкритості до Європи.  У гімназії впроваджується проект «Face to Faith», який надає можливість гімназистам брати участь у відео-конференціях та спілкуватися англійською мовою з однолітками з різних країн світу. Мета програми – єднання людей для побудови кращого світу на принципах таких загальнолюдських цінностей, як справедливість, повага, віра, толерантність, співчуття, довіра, які допомагають подолати стереотипи та непорозуміння. Також стартував проект «Демократична школа, спрямований на поглиблення культури демократії у гімназії.

Участь в європейських проектах передбачає створення умов пізнати іншу культуру і навчитись цінувати свою, підвищити рівень викладання іноземних мов, поліпшити викладання таких предметів, як країнознавство, екологія, економіка.

Вікторія Гарбуз розповіла про участь у проекті eTwinning, про можливості підвищення професійної майстерності через участь у Learning Events me Online Seminars. Поділилась досвідом про найуспішніші проекти, етапи їх реалізації та можливості отримання нагород національного та європейського рівнів. Познайомила присутніх з програмою eTwinning Plus та основними інструментами роботи на eTwinning Live та Twinspace.

Галина Горкун провела майстер-клас на тему «Навчання говорінню, через використання відео». Під час підготовки були використані матеріали з  добірки для вчителів англійської мови, розроблені British Counсil in Ukraine та інтерактивні завдання з сайту www.britishcouncil.org.ua. До відео були підібрані завдання різного типу, які направлені на формування мовленнєвої компетенції на рівні B1– B1+. Використання інтерактивної дошки вирішує актуальні проблеми під час викладання, викликає інтерес та спонукає учнів різного рівня підготовки до активної участі в уроці та навчає  говорінню. Отже, на майстер-класі Горкун Г.О. демонструвала різні види завдань, залучаючи до їх виконання всіх учасників семінару, які охоче брали активну участь.

Жанна Іванівна Компанієць підготувала екскурсії по гімназії з учнями 5-А класу Сашко Анна та Касьян Маргарита, які розповіли учасникам семінару про історію та життя гімназії англійською мовою. Під час екскурсії гості мали можливість ознайомитись з символікою гімназії, історією її розвитку, проектами, до яких залучені вчителі та учні, та з планами на майбутнє. Гості були щиро захоплені участю наших учнів та вчителів у громадських та міжнародних проектах.

Учасники семінару відвідали відкритий урок англійської мови 5-А класі (вчитель Душенко Т.І. ) на тему кіно. Учні перевірили свої знання та навички у використанні лексики по темі, повторили та закріпили граматичний матеріал, висловили свої думки з різних аспектів кінематографу. Вони продемонстрували вміння критично мислити, аргументовано вести дискусію. На уроці широко використовувалися мультимедійні технології, комп’ютер, smart-TV, Інтернет. Учні скористалися інтернет ресурсом «Kahoot» для створення лексичної вікторини вчитель запропонував on-line уроки  з граматики англійської мови та ін. Наші гості були вражені швидким темпом уроку, професіоналізмом учителя Т.І. Душенко та високим рівнем знань учнів.

Ірина Котюк з учнями 1-А класу розіграми музичну п’єсу «The Lost Lamp» («Загублена лампа»). Зміст п’єси охопив програмовий мовний матеріал (лексичний і граматичний), який активізувався за допомогою діалогів героїв п’єси та пісень. Органічне поєднання гри та музики захопили дітей та мотивували до вивчення іноземної мови, сприяли позитивному ставленню до процесу навчання та розвитку в учнів самостійності та активності.

До уваги гостей Анна Гурик, учениця 6-А класу, презентувала свою науково-дослідницьку роботу з англійської мови «Прагматика та семантика висловлювання презирства». Анна є членом учнівського наукового товариства «Еврика», учасники якого є переможцями обласних та всеукраїнських універсіад. Учасники семінару також ознайомилися з науково-дослідницькими роботами з математики, української мови, права, світової літератури та німецької мови під час екскурсії у методичному кабінеті гімназії.

Був проведений тренінг  на тему «Розвиток мислення на уроках англійської мови» вчителем вищої кваліфікаційної категорії  Бурим Н. В., яка стала фіналістом   Програми «Вчителі  англійської мови – Агенти змін».

Використовуючи інтерактивні методи та форми роботи, Надія Василівна ознайомила з класифікацією процесів мислення за Б. Блумом, залучила присутніх вчителів до обговорення, якими вміннями та знаннями  повинні володіти учні, щоб вони могли творчо та критично мислити, бути готовими аналізувати та успішно вирішувати проблеми в майбутньому. Значна увага приділялась розгляду  типів питань та ефективних форм роботи на уроках, які сприяють розвитку різних рівнів мислення. Учасники працювали в групах та парах, обмінюючись ідеями та досвідом.

Під час обговорення учасники семінару відмітили високий професійний рівень вчителів іноземних мов гімназії, зауваживши, що у закладі працює команда висококваліфікованих педагогів. С.А. Бацмай подякувала всім за участь у семінарі, побажавши кожному успіхів, творчості та досягнень.

                                                                                                   О.І. Вальчук,  директор гімназії

Популярні новини

Безпечний Інтернет

День безпечного інтернету Ця міжнародна календарна подія виникла за сприяння…

Позитивний мікроклімат в педколективі

  19.10.21р.  в ліцеї відбувся круглий стіл «Позитивний мікроклімат в пе…

НАКАЗ про організацію освітнього процесу

НАКАЗ про організацію освітнього процесу Розклад навчальних занять(додаток 1)…

© ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ М.КОВЕЛЯ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ вул. Незалежності, 49, т. (03352) 5-95-08, e-mail: k_mg@i.ua